تابلو فرش ماشینی یا دستبافت ؟

مقدمه:

در این مقاله ما به بررسی انتخاب بین تابلو فرش ماشینی و دستبافت میپردازیم و نکاتی را پیرامون این مسئله بیان میکنیم. مسائل زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد که قابلیت بررسی دارد ، به طور مثال قیاس این دو نوع از تابلو فرش از لحاظ مبلغ قابل پرداخت یکی از ابعاد قابل بحث در این موضوع است و نکات و صحبت های دیگر که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت .

مطالبی پیرامون تابلو فرش های دستبافت :

شاید در ذهن اکثر مردم مفهوم فرش دستبافت و به تبعیت آن، تابلو فرش دستبافت قابل فهم باشد و در تفکر بیشتر مردم معنی این که یک فرش یا تابلو فرش دستبافت است تعریف شده باشد؛ فرش یا تابلو دستبافت به کالایی میگویند که تمام فرآیند ساخت فرش آن با دست انسان صورت گرفته و از هنر اشخاص برای بافت آنها استفاده شده است و ماشین ها در روند بافت فرش آن دخالتی ندارند.

عموما وقتی کلمه تابلو یا فرش دستبافت به گوش افراد میخورد به این فکر می افتند که با یک فرش یا تابلو با کیفیت و جذاب و البته گران، طرف هستند که البته شاید تفکر درستی هم باشد چرا که اغلب فرش ها و تابلوهای دستبافت را به خاطر کیفیت بالای آنها و ظرافت و هنری که در آن به کار رفته است می شناسند که این مورد موجب بالا رفتن قیمت نیز می شود.

به همین منوال، یکی از چالش های تابلو های دستبافت مقدار قیمت آنهاست که شاید خیلی از افراد توان مالی خرید آن را نداشته باشند. تابلو های دستبافت عموما از قیمت بالایی برخوردار هستند و نسبت به جنس نخی که فرش از آن بافته شده و بسیاری معیارهای دیگر که مورد بحث ما نیست، حدود قیمت آن تغییر می کند اما موردی که ثابت است در بین همه تابلو های دستبافت میزان قیمت آنهاست.

شاید خرید یک تابلو ماشینی که از کیفیت ظاهری در حد تابلو های دستبافت برخوردار است و میزان قیمت آن هم در حد معمولی قرار دارد انتخاب بهتری برای خرید تابلو در اکثر جامعه باشد. در رابطه با تابلو های ماشینی در ادامه متن صحبت خواهیم کرد.

تابلو فرش ماشینی تابلو فرش ماشینی

چندی در رابطه با تابلو فرش ماشینی :

در بخش قبل درباره تابلو های دستبافت صحبت کردیم اما در این بخش میخواهیم در باب تابلوهای ماشینی صحبت کنیم ، به طور کلی وقتی از تابلو یا فرش های ماشینی صحبتی به میان می آید، منظور کالایی است که با استفاده از ماشین آلات صنعتی تولید شده است و کار دست در آن دخالتی ندارد.

تابلوهای ماشینی انواع مختلفی دارند که ما در این مقاله میخواهیم به نوعی از آن بپردازیم که با استفاده از دستگاه های پرس حرارتی تولید می شوند .

این نوع از تابلو ها با استفاده از دستگاه سابلیمیشن تولید میشوند به طوری که طرح مورد نظر با استفاده از دستگاه مذکور به روی فرش خام چاپ می شود و تابلو فرش طرح دار را آماده ارائه می کند. این دست از تابلوها دارای ماندگاری خوبی هستند و رنگ و لعاب آنها در طول زمان تغییر عجیبی نمی کند.

درست است که در طی زمان این فرش ها هم کمی تغییر می کنند اما رنگ و جذابیت خود را همچنان حفظ می کنند. این نوع از تابلو ها از قیمت خوبی برخوردار است و اکثر جامعه قابلیت خرید آن را دارا هستند. جنبه ظاهری آنها هم با قیافه تابلو های دستبافت به طور نسبی برابری می کند و شاید فاصله آنچنانی از لحاظ ظاهری نیز با یکدیگر ندارند. با توجه به گفته های بالا می توان گفت که با توجه به فاکتورهای بالا، انتخاب بسته به شرایط مشتری دارد.

مقایسه بین تابلو فرش دستبافت و ماشینی:

تابلو فرش های دستبافت به این علت که با دخالت دست تولید می شوند و قاعدتا نیاز به زحمات و تمرکز زیادی دارد، قیمت بالایی نسبت به تابلو فرش های ماشینی دارد. به علاوه تابلوفرش های دستبافت، کیفیت و وضوح جذاب تری نیز دارند.

اما اگر فردی نخواهد مبلغ بالایی نیز پرداخت کند و همچنین انتظار کیفیت و وضوح خوبی نیز داشته باشد، می تواند از برخی تابلوفرش های ماشینی استفاده کند که به علت استفاده از ماشین ها و عدم دخالت دست قیمت پایین تری دارند و همچنین از کیفیتی مناسب برخوردار هستند.

تابلو فرش ماشینی

سخن پایانی :

در این مقاله ما سعی بر این داشتیم تا چندی پیرامون انتخاب و مقایسه بین دو نوع از بافت فرش ها صحبت کنیم و درباره تابلو های آنها نکاتی را بیان کنیم ، اما همانطور که گفته شد معیار های زیادی درباره انتخاب تابلو مناسب وجود دارد که از جمله انها میتوان به قیمت و یا کیفیت و رنگ و لعاب ظاهری تابلو اشاره کرد .

در مطالب بالا گفته شد که میان تابلو های دستبافت و تابلو فرش ماشینی تفاوت قیمت نسبتا بالایی وجود دارد ، شاید خیلی از افراد جامعه توان خرید تابلو فرش های دستبافت را نداشته باشند اما در حوزه تابلو فرش ماشینی میتوان این نکته را گفت که توان مالی اکثر جامعه در محدوده قیمت این نوع از تابلو ها هست و توان مالی خرید آن برای افراد میسر است .

امیدواریم تا با ارائه این مطلب توانسته باشیم مقاله مناسبی را در اختیار شما گذاشته باشیم ، و توانسته باشیم تا در هدفی که از خواندن این مطلب دنبال می کنید به شما کمک کرده باشیم ، شما مشتریان و کاربران محترم میتوانید با تماس با کارشناسان ما اطلاعات لازم را پیرامون نحوه خرید و نحوه ارسال به دست بیارید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا